ב. דרכי הטיפול בתלונה:
1. מצא הקת"א כי התלונה מעלה חשד לביצוע עבירה פלילית ע"י סוהרים, יעבירה ללא דיחוי לחקירת יאח"ס ויודיע על כך לאסיר באמצעות מפקד בית הסוהר.
2. החזיר ר' יאח"ס את התלונה לטיפולו של קת"א לאחר שהחליט כי אין חשד לקיומה של עבירה פלילית, יעביר קת"א את התלונה לקצין פניות הציבור ביחד עם אישור בכתב מאת ר' יאח"ס.
3. מצא קת"א כי התלונה מעלה חשד לביצוע עבירה משמעתית ע"י סוהר/ים, יעבירה ללא דיחוי לקצין פניות הציבור ויודיע על כך לאסיר באמצעות מפקד בית הסוהר.
4. החליט קת"א לברר את התלונה, יפנה בכתב בצירוף התלונה, לקצין פניות הציבור. קצין פניות הציבור יפנה לגורמי השירות הרלבנטיים, יבקש התייחסותם ויגבש מענה בהתאם. תשובת קצין פניות הציבור תועבר לקת"א עם העתק לגורמים הרלבנטיים שהתבקשו להתייחס לתלונה.
5. מצא קצין פניות הציבור כי התלונה מוצדקת, יפנה לגורמים המתאימים לטיפול בתלונה, ויודיע על אופן הטיפול בה לקת"א. מצא קצין פניות הציבור בכל שלב בבירור התלונה, כי התלונה מעלה חשד לביצוע עבירה פלילית ע"י סוהר/ים,יעבירה ללא דיחוי לחקירת יאח"ס, ויודיע על כך לקת"א.
מצא קצין פניות הציבור בכל שלב בבירור התלונה, כי התלונה מעלה חשד לביצוע עבירה משמעתית ע"י סוהר/ים, יעבירה ללא דיחוי לבדיקת רע"ן משמעת, ויודיע על כך לקת"א.
הגשת תלונה לנציב תלונות הציבור:
הגשת תלונה לנציב תלונות הציבור:
6. רשאי הקת"א בכל שלב בבירור התלונה, לבקש לפגוש את האסיר המתלונן או מי מהסוהרים. הפגישה תתואם עם מפקד בית הסוהר והודעה על כך תישלח ע"י הקת"א לקצין פניות הציבור.
7. אין לקת"א סמכויות חקירה ואין הוא רשאי לחקור אסירים או סוהרים.
8. סיים הקת"א לברר התלונה, ישלח התייחסותו לאסיר המתלונן, עם העתק לקצין פניות הציבור.
6. תלונת אסיר לנציב תלונות הציבור תישלח באופן המתואר בסעיף 5א' 3 לעיל.
גורם ביצוע:
גורם ביצוע:
7. במטה הנציבות קצין פניות הציבור גורם ביצוע.
במפקדות המחוזות קצין אסירים מחוזי.
בבית הסוהר מפקד בית הסוהר.
8. תאריכי עדכון קודמים:- 9.5.2006 ו - 4.6.2009
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה