יום שישי, 1 בינואר 2016

תלונות אסירים - דף 2

 
הגשת תלונה למפקד בית הסוהר ולנציב
 
3. א. לכל אסיר הזכות להגיש תלונה למפקד בית הסוהר בכל הנוגע לתנאי ולסדרי החזקתו במאסר/במעצר.
 
ב. תלונת אסיר תוגש בכתב, בציון שמו המלא ובחתימתו ותועבר ללא דיחוי, באמצעות מנהל האגף או מפקד המשמרת למפקד בית הסוהר. למרות האמור לעיל, תלונת אסיר יכולה להימסר גם בעל פה בעת ראיון עם מפקד בית הסוהר.
 
ג. מצא המפקד כי יש מקום למינוי רשות בדיקה, יפנה בהמלצה מתאימה לגורם המוסמך למנות רשות בדיקה כמפורט בפקנ"צ 01.10.00 "רשויות בדיקה".
 
ד. במקרים בהם נראה למפקד, כי האירוע נשוא התלונה הינו בעל אופי פלילי, תטופל התלונה בהתאם לאמור בפקנ"צ 01.10.00 "רשויות - בדיקה".
 
ה. בכל מקרה אחר, יחליט המפקד על הדרך המתאימה לבירור התלונה. בירור התלונה יכול להתבצע ע"י קצין ממפקדת בית הסוהר שהמפקד מינה לצורך זה ובלבד שממצאי הבירור יועברו בתום הבדיקה לעיון המפקד. עפ"י ממצאי הבירור, יקבע המפקד אם התלונה מוצדקת.
 
ו. המפקד ישיב לאסיר בכתב, עם אפשרות להבהרות נוספות בעל פה. תשובת המפקד תינתן לאסיר תוך שבעה ימים מיום קבלת התלונה.
 
ז. נסבה התלונה על ענין שאינו סובל דיחוי, תינתן תשובת המפקד בהקדם ולא יאוחר משלושה ימים מעת קבלתה.
 
ח. מצא המפקד כי אין אפשרות לסיים את הבדיקה תוך המועד שנקבע בסעיף 3.ו' או 3.ז' לעיל, משום שהעניין טעון חקירה על פי דין או על פי פקודות השירות או שהתברר שהעניין טעון בדיקה נוספת, יודיע לאסיר תוך שבעה ימים מיום קבלת התלונה את הטעם שבשלו נמנע מלהשיב לתלונה במועד.
 
ט. מצא המפקד כי התלונה בלתי מוצדקת וכי היה בה משום ניסיון להטלת אשמת שווא על סוהר, יעביר הנושא ליועמ"ש, במטרה לבחון אפשרות נקיטה בהליכי דין משמעתי נגד האסיר.
 
י. מצא המפקד כי התלונה מוצדקת או מוצדקת בחלקה, יפעל מיד לתיקון הליקוי.
 
1. לא קיבל אסיר תשובה לתלונתו תוך הזמן הנקוב לעיל, או שהתשובה שקיבל לא הניחה את דעתו, או שהתלונה היא על מפקד בית הסוהר שבו הוא מוחזק, רשאי האסיר להפנות תלונתו לנציב. הפנה האסיר את תלונתו לנציב, יעבירה מפקד בית הסוהר ללא דיחוי, ורשאי הוא לצרף לתלונה את הערותיו.

2. הגורם שנקבע לטיפול בתלונת אסיר המופנית לנציב הוא קצין פניות ותלונות הציבור בלשכת הנציב (להלן: קצין פניות הציבור).
 
3 קיבל קצין פניות הציבור תלונת האסיר, יבדוק את התלונה וייתן תשובה לאסיר תוך 14 יום מיום קבלתה. נסבה התלונה על עניין דחוף, תינתן התשובה בהקדם ולא יאוחר משישה ימים מיום קבלתה.
 
4. האמור בסעיף יא.  1 ( ו - 3) לעיל, לא יחול כשעניין נשוא התלונה - טעון חקירה על פי דין או על פי הפקודות המחייבות בשירות, או כשהתברר לאחר בדיקה שהעניין נשוא התלונה טעון בדיקה, חקירה או דיון נוספים.
 
5. הוראות סעיף ח' לעיל יחולו בשינויים המחויבים גם על תלונת אסיר לנציב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה