יום שישי, 1 בינואר 2016

תלונות אסירים - דף 3




הגשת תלונה במשטרה/יאח"ס


 
4. א. סעיף 58 לחוק סדר הדין הפלילי (נוסח משולב), התשמ"ב 1982 קובע: "כל אדם רשאי להגיש תלונה למשטרה על שבוצעה עבירה". בהתאם לכך, רשאי גם אסיר להתלונן במשטרה.
 
ב. הודיע אסיר כי ברצונו להגיש תלונה במשטרה, יש לפעול להזמנת חוקר משטרה ובמקביל, )במקרה של הזמנת חוקר מתחנת משטרה מקומית( ליידע את החוקר המחוזי. במידה שלא זכתה תלונת האסיר לטיפולה של תחנת המשטרה המקומית תוך זמן סביר, בהתאם לשיקול דעת מפקד היחידה ובהתאם לחומרת העבירה, יש לעדכן את החוקר המחוזי בדבר אי הגעת החוקר המשטרתי מהתחנה המקומית.
 
ג. ביקש האסיר להתלונן נגד סוהר, יוזמן חוקר יאח"ס.
 
ד. חקירת קטין אין לגבות עדות, לרבות עדות ראשונית מקטין שהינו - נפגע עבירה, מתלונן, עד או חשוד, ע"י חוקר בשב"ס, אלא לאחר קבלת אישור מראש של הקצין המוסמך בתחנת המשטרה הטריטוריאלית, שהעבירה בוצעה בתחומה ובהתאם להנחיותיו.

הגשת תלונה למבקר המשרד לבטחון הפנים:
 
 
5. א. אופן הגשת תלונת אסיר והעברתה ליעדה:
 
 
1. הגורם שנקבע לטיפול בתלונות אלה ביחידת מבקר המשרד לבט"פ הוא קצין תלונות אסירים (להלן: קת"א).

2. תלונת האסיר תוגש בכתב למפקד בית הסוהר באמצעות מנהל האגף או מפקד המשמרת, בציון שמו המלא של האסיר ובחתימתו. תלונת האסיר תועבר לקת"א ללא דיחוי.
 
 
3. התלונה יכולה להיות מוגשת במעטפה סגורה וממוענת באופן שיפורט להלן:
 
א. בכל בית סוהר יהיו מעטפות לבנות המיועדות לשימושם של האסירים לצורך העברת תלונות לקת"א.
 
ב. בכל בית סוהר תהיה תיבה לתוכה ניתן יהיה לשלשל את המעטפות הממוענות לקת"א. התיבה תמוקם בסמוך למשרד המפקד או בסמוך למשרד קצין אסירים. על התיבה יירשם באופן ברור: "תלונות אסירים למבקר המשרד לבט"פ ולנציב תלונות הציבור" בעברית, ערבית ורוסית.
 
ג. מנהל האגף יספק ללא דיחוי מעטפה לאסיר המבקש להגיש תלונה כאמור.
 
ד. האסיר ימסור את המעטפה למנהל האגף. מנהל האגף ישלשל את המעטפה לתיבה המיועדת לכך ויתעד זאת ביומן שיועד לכך. ביקש האסיר לשלשל את המעטפה בעצמו, תינתן לו האפשרות לעשות זאת, למעט אם קיימת מניעה בטחונית לכך. ההחלטה שלא לאפשר לאסיר לשלשל המעטפה בעצמו תינתן על ידי מפקד בית הסוהר בלבד, מנימוקים שיירשמו.
 
ה. בכל יום ירוקן קצין האסירים בבית הסוהר את התיבה וישלח את תוכנה לקת"א/נציב תלונות הציבור. נמצאה בתיבה מעטפה שאינה ממוענת לנמענים אלה, תוחזר לשולח ,לא צוין הנמען על גבי המעטפה, היא תיגרס.
 
ו. בכל אגף תיתלה על לוח המודעות מודעה בעברית, ערבית ורוסית ובה תצוין זכותו זו של האסיר ויפורט אופן העברת התלונה.
 
ז. תלונה שהוגשה בדרך המפורטת לעיל תפתח רק ע"י הגורמים הממוענים.
 
4. ביקש אסיר להגיש תלונה טלפונית לקת"א, ינחה אותו הקת"א להעביר תלונתו בכתב, באחת הדרכים המפורטות לעיל. סבר הקת"א כי מדובר במקרה חריג המצדיק התערבות מיידית, יפנה הקת"א לקצין פניות הציבור בבקשה לבצע בירור וטיפול דחוף. סבר הקת"א כי נדרשת פגישה דחופה עם אסיר, יפנה לקבלת אישורו של מבקר המשרד לבט"פ ויודיע למפקד בית הסוהר על כוונתו לפגוש את האסיר ועל קיומו של האישור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה